Video afspelen

In deze video laten we zien hoe je leads kunt registreren en beheren binnen het SolvCRM-systeem. Het transcript van de video vind je hieronder.

De uitdagingen van leadregistratie

Iedere ondernemer heeft wel eens meegemaakt dat leadregistratie fout gaat. Denk bijvoorbeeld aan dat moment waarop je iemand spreekt en vergeet de registratie te maken, of dat kaartje dat je hebt gehad en vervolgens denkt: “Wat was het ook alweer?”

Daar hebben wij een oplossing voor. Met SolvCRM kun je eenvoudig inloggen via je mobiel of desktop. Zo kun je ter plekke een lead aanmaken, onderweg naar een meeting, of terug op kantoor. Je kunt er een foto bijvoegen en verschillende registraties vastleggen om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie bewaart. Je kunt zelfs taken aanmaken, zodat je echt de controle houdt over je leads.

Leadregistratie door medewerkers

Ook als een medewerker een lead aanmaakt, is deze in te zien en terug te vinden. Dit is belangrijk, vooral als een medewerker vertrekt. Hierdoor gaat de lead niet verloren en kan deze alsnog opgevolgd worden.

Hoe werkt de leads module?

Laten we eens kijken naar de leads module. Als ik naar de leads ga, zie ik een aantal leads. Ik heb er al eentje aangemaakt, namelijk “Voorbeeld BV”. Wanneer we naar “Voorbeeld BV” gaan, zien we ook een contactpersoon. Er kunnen één of meerdere contactpersonen gekoppeld zijn, bijvoorbeeld op projectniveau, relatieniveau of zelfs bij een lead.

Van lead naar klant

Belangrijk is om te weten dat wanneer een lead akkoord gaat, er een knop is genaamd klant maken. Klik hierop, en vervolgens kun je de lead omzetten in een klant. Tot die tijd is het belangrijk dat je alles goed registreert, bijvoorbeeld leadinformatie. Of dat nu alleen de bedrijfsnaam en een telefoonnummer is, of alle details in het formulier; je kunt het altijd opslaan zolang de naam is ingevoerd.

Het aanmaken van taken en offertes

Een andere belangrijke functie is het aanmaken van taken. Stel dat je hebt afgesproken om een offerte te maken. Je kunt eenvoudig de taak offerte maken registreren en opslaan. Daarnaast kun je de offerte zelf aan de lead sturen door op offerte toevoegen te klikken. Dit opent een interactieve module waarmee je de offerte kunt samenstellen en direct met de klant kunt delen.

Contracten en notities beheren

Binnen SolvCRM kun je ook contracten beheren om afspraken vast te leggen. Daarnaast is er een notitiemodule waarmee je notities kunt maken, bijvoorbeeld wanneer je een telefoongesprek hebt gehad. Je kunt hierbij zelfs bestanden opslaan. Heb je alleen een bestand? Dan kun je dit eenvoudig toevoegen via de bestandmodule.

Leadbeheer met het dashboard

Als we teruggaan naar de leadmodule, zien we ook ons dashboard. Dit noemen we een visueel takenbord. Hier kun je leads via drag-and-drop in een andere status plaatsen, bijvoorbeeld van nieuw naar warme lead, of wanneer je in gesprek bent of in onderhandeling. Dit kan volledig worden ingericht naar de wensen en behoeften van je bedrijf.

Meer weten?

Heb je meer vragen of ideeën over leadregistratie binnen het SolvCRM-systeem? Laat het ons weten. Ik ben Patrick Krijnen van SolvCRM, en dit was de leadregistratiemodule.

author avatar
SolvAdmin